Sałatka z grillowanym kurczakiem

Serce sałatki
Dziś przepis "wolny". Czyli nie ma ograniczeń "8 listków szpinaku i 21 gałązek rukoli". Tworzymy !
Wymyślamy i cieszy się smakiem. Jeszcze coś na wakacyjną nutę :)

Sezon grillowy skończony ? Nic straconego, grillowanie można wykonać w piekarniku ;)
Ja postawiłam na swoje ulubione dodatki, kurczakiem dodałam sytości, dopełniłam dressingiem z aromatycznych składników.

Sałatka powstała przy okazji konkursu Przypraw Galeo oraz Just a SALAD, bardzo polecam zatrzymać się i u nich, polubić, zainspirować się.
I pamiętajcie ! Najlepsze składniki to te z własnego ogródka.

Składniki na 2 osoby :


  • szpinak
  • rukola
  • pomidorki koktajlowe
  • ser feta
  • filet z piersi kurczaka (podwójny) 
  • sezam do posypania


Składniki na marynatę do mięsa:

  • Łyżka oleju z suszonych pomidorów (ja miałam ze swoich zeszłorocznych - polecam!)
  • Łyżka sosu teryiaki
  • Łyżka przyprawy do kurczaka Galeo
  • łyżeczka majeranku


Składniki dressingu:

  • łyżka oleju sezamowego
  • łyżeczka octu jabłkowego
  • łyżeczka soku z cytryny
  • łyżeczka sosu sojowego
  • pół łyżeczki miodu
  • łyżeczka sosu chili
  • pieprz Galeo, kolendra, majeranek

ło jej, perspektywa się wali :o



Składniki marynaty dokładnie mieszamy i nacieramy nią mięso. Odstawiamy do lodówki na kilka godzin.

Składniki dressingu wlewamy do słoiczka, mieszamy potrząsając energicznie zakręconym słoiczkiem, również odstawiamy do lodówki.

Sałatę, szpinak i pomidorki myjemy i osuszamy. Pomidorki przekrajamy na pół, fetę kruszymy lub kroimy w kostkę.

Pierś grillujemy około 40 minut. Odstawiamy do ostygnięcia i w tym czasie układamy na talerzu składniki w kolejności od dołu : szpinak, pomidorki, rukola, ser feta, kurczak. Całość polewamy sosem i posypujemy sezamem i pokrojoną natką pietruszki. :)



Polecam jako samodzielne danie jak i akompaniament do obiadu :)


  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz